RBR jaarplanning 2025
Do 20 t/m zo 23 februari Motorbeurs Utrecht
Za 3 mei ALV en openingsrit Echo's Schaarsbergen
Za 17 mei Motor Beheersing Training (MBT) Oirschot Geen overnachting mogelijk
Zo 25 mei Voorjaarsrit ??
Za 14 juni Marc Opheij Memorial Ride Loenen - Wamel Kranslegging en start Veteranenbegraafplaats Loenen. Bloemengroet bij Arrianne Opheij.
Do 10 juli Brigade sportdag Schaarsbergen Steun van leden gevraagd.
Zo 20 juli Rit ??
Zo 10 aug Rit ??
Za 30 aug The North Ride Assen e/o D.z.v. Erwin Dees. Overnachtingsmogelijkheid volgt.
Vr 5 t/m zo 7 september RBR weekend Hotel Hubertus - Winterspelt - Eifel D.z.v. Metin Öge en Louis Brakels
Za 20 september Market Garden Arnhem / Ede In samenwerking met Arnhem Forces Riders (UK)
Zo 5 oktober Afsluitingsrit ??
November Jos Leunissen Memorial Ride ??
Za 22 november Sunset March De Oversteek, Nijmegen Geen rit. RBR loopt de SSM, iedereen is welkom en kan meelopen. Baret mee!!! Start:16.36 uur.
Zo 7 december Rëuniemaaltijd Kumpulan, Arnhem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reüniemaaltijd

Het rijden in een groep (herkenbaar als RBR)

Het is de bedoeling om tijdens evenementen te genieten van het motorrijden. Als de manier van motorrijden binnen een groep echter te ver uiteen loopt, dan levert dat gevaar op voor jezelf, voor de andere deelnemers en voor andere weggebruikers. Om dit gevaar tot een minimum te beperken dienen de onderstaande regels door alle leden en hun partner/introduce te worden nageleefd:

  1. Algemeen
    1. We spreken over een grote groep wanneer het aantal deelnemers zo groot is dat de voorrijder het totaal van de groep niet kan overzien. Wanneer dat het geval is, zal altijd gekozen worden voor het First Man Drop rijsysteem of worden er meerdere groepen gevormd.
    2. Je bent als deelnemer gehouden aan verkeersregels van een individuele rijder. Het rijden in de motorcolonne geeft geen extra privileges.
    3. Rij baksteensgewijs. Met lage snelheden en bij stilstaan naast elkaar komen, zodat de colonne korter wordt.
    4. Wanneer de formatie verstoord is, schuif dan naar voren of naar achteren om de formatie te herstellen. Herstel de formatie niet door van links naar rechts en andersom te wisselen.
    5. Houd voldoende afstand. Houd t.o.v. de voorrijder extra afstand.
    6. Let op: afblokken van wegen is strafbaar.
    7. In geval van calamiteiten ben je zelf verantwoordelijk.
    8. Ga zo veel mogelijk rechts van de weg staan (bij pech liefst aan de andere zijde van de vangrail).
    9. Zorg dat je bij aanvang van de rit een volle tank hebt.
    10. Een Road Captain (RC) of een door een RC aangewezen Road Officer treedt op als opsluiter(s), deze rijdt(en) als laatste in de colonne en stopt bij een pechgeval en kijkt of hij kan assisteren.
    11. Alle deelnemers dienen bij voorkeur beschermende kleding te dragen.
    12. Het is de deelnemers niet toegestaan uitmonstering te dragen van Outlaw Motorcycle Gangs (OMG’s) of daaraan gelieerde motorclubs.
    13. De deelnemers dienen de aanwijzingen van de RC’n op te volgen.
  2. First man dropsysteem
    1. De voorrijder: In principe een RBR Road Captain, zijn positie is vóór de groep uit, hij kent de route.
    2. De wegzetter (indien nodig geacht): RBR Road Officer, zijn positie is aan de kop van de deelnemers, hij geeft instructies aan overige deelnemers en bepaalt het tempo van de groep.
    3. Mocht een RBR lid een route hebben gemaakt en deze gaat uitvoeren op de dag van de toertocht, dan zal dit lid automatisch de voorrijder worden omdat hij op de hoogte is van de ins- en outs van de route.
    4. De functie voorrijder en wegzetter is eventueel te combineren.
    5. Deelnemers: zij rijden in baksteenformatie en handhaven hun positie in de groep.
    6. Opsluiters: zij zijn de laatste rijders en op de hoogte van de route. Zij verlenen assistentie aan gestrande deelnemers.
  3. De regels
    1. Omdat bij gebruik van dit systeem geaccepteerd wordt dat er gaten in de formatie vallen, is het van groot belang dat de voorrijder en wegzetter bedachtzaam en veilig rijden.
    2. Bij een richtingsverandering wordt de eerste rijder achter de wegzetter aangewezen zich zodanig op te stellen dat door zijn positie de nieuwe rijrichting duidelijk wordt aangewezen aan de rest van de groep.
    3. De weggezette rijder sluit weer aan achter de overige deelnemers, maar vóór de opsluiter(s). Hij wacht dus altijd met wegrijden op de opsluiter(s)!

...Red Beret Riders, ride with pride...